Toggle navigation
صفحه اصلی
مرور
شماره جاری
بر اساس شمارههای نشریه
بر اساس نویسندگان
بر اساس موضوعات
نمایه نویسندگان
نمایه کلیدواژه ها
اطلاعات نشریه
درباره نشریه
اهداف و چشم انداز
اصول اخلاقی انتشار مقاله
سیاست دسترسی آزاد
فراخوان مقاله
هزینه بررسی مقالات
تفاهم نامه
بانک ها و نمایه نامه ها
پیوندهای مفید
پرسشهای متداول
فرایند پذیرش مقالات
اطلاعات آماری نشریه
اخبار و اعلانات
اعضای هیات تحریریه
راهنمای نویسندگان
راهنمای نگارش مقاله
فایل ها
ارسال مقاله
داوران
داوران سال 1398
داوران سال 1399
داوران سال 1400
داوران سال 1401
داوران سال 1402
داوران سال 1403
تماس با ما
ورود به سامانه
ورود به سامانه
ثبت نام
English
نمایه کلیدواژه ها
همه دوره ها
دوره 29
دوره 28
دوره 27
دوره 26
دوره 25
دوره 24
دوره 23
دوره 22
دوره 21
دوره 20
دوره 19
دوره 18
دوره 17
دوره 16
دوره 15
دوره 14
دوره 13
دوره 12
دوره 11
دوره 9
دوره 8
دوره 7
دوره 6
دوره 5
دوره 3
دوره 2
دوره 1
همه
4
آ
18
ا
8
ب
پ
15
ت
ث
4
ج
چ
3
ح
5
خ
10
د
ذ
5
ر
6
ز
ژ
6
س
5
ش
ص
1
ض
ط
ظ
4
ع
2
غ
8
ف
3
ق
2
ک
1
گ
1
ل
11
م
3
ن
2
و
3
ه
ی
آ
آب
سهراب سپهری و والت ویتمن : همسفران روشنی
[دوره 8، شماره 23، 1384، صفحه 123-141]
آتش خاموش
از آتش خاموش تا سووشون مقایسه ای میان دانشور و آل احمد
[دوره 8، شماره 25، 1384، صفحه 60-82]
آل احمد
ردپای فمینیسم در آثار آل احمد
[دوره 8، شماره 23، 1384، صفحه 73-91]
آموزش
تأثیر آموزش نقشه مفهومی به عنوان شیوه ای پس شنیداری بر درک شنیداری فراگیران زبان خارجی
[دوره 8، شماره 24، 1384، صفحه 87-104]
ا
ابزار فهم
مولوی و هرمنوتیک فلسفی
[دوره 8، شماره 25، 1384، صفحه 183-206]
احادیث
نگاهی گذرا به ظهور انواع دانش و ادب در ایران در پرتو قرآن
[دوره 8، شماره 25، 1384، صفحه 32-59]
اختراع
نگرشی بر ترجمه ماشینی
[دوره 8، شماره 24، 1384، صفحه 60-70]
ادب
نگاهی گذرا به ظهور انواع دانش و ادب در ایران در پرتو قرآن
[دوره 8، شماره 25، 1384، صفحه 32-59]
ادبیات
نگاهی گذرا به ظهور انواع دانش و ادب در ایران در پرتو قرآن
[دوره 8، شماره 25، 1384، صفحه 32-59]
ادبیات
بررسی رویکرد روان شناختی در ادبیات
[دوره 8، شماره 25، 1384، صفحه 156-166]
ادبیات فارسی
جستاری در ادبیات فارسی و اروپایی
[دوره 8، شماره 23، 1384، صفحه 92-107]
ادراک
آیا تفسیر متن امکان پذیر است ؟
[دوره 8، شماره 24، 1384، صفحه 44-73]
اسطوره
زروان؛ زال و شخصیت های میانه در حماسه فردوسی
[دوره 8، شماره 23، 1384، صفحه 108-122]
اسطوره
پیوند خویش کاری های اسطوره ای و حماسی بانوان در داستان های باستان
[دوره 8، شماره 25، 1384، صفحه 207-218]
اسلام و مسلمان
نگاهی گذرا به ظهور انواع دانش و ادب در ایران در پرتو قرآن
[دوره 8، شماره 25، 1384، صفحه 32-59]
اسلوب
الأسلوب وعلاقته بالبلاغه
[دوره 8، شماره 23، 1384، صفحه 187-213]
اشعار عربی
پژوهشی در اشعار عربی تاریخ جهانگشای جوینی
[دوره 8، شماره 25، 1384، صفحه 1-31]
اعتراض و انتقاد
شیبانی و آمیختن اعتراض و مدح
[دوره 8، شماره 25، 1384، صفحه 167-182]
البرز
زروان؛ زال و شخصیت های میانه در حماسه فردوسی
[دوره 8، شماره 23، 1384، صفحه 108-122]
اوضاع اجتماعی
شیبانی و آمیختن اعتراض و مدح
[دوره 8، شماره 25، 1384، صفحه 167-182]
ایهام
سبک شخصی حافظ در رنگ آمیزی تصاویر شعری
[دوره 8، شماره 25، 1384، صفحه 103-118]
ایهام تناسب
سبک شخصی حافظ در رنگ آمیزی تصاویر شعری
[دوره 8، شماره 25، 1384، صفحه 103-118]
ب
بازسازی تکواژ
بازسازی تکواژ مجهول ساز در گذشته زبان فارسی
[دوره 8، شماره 26، 1384، صفحه 1-5]
بازشناسی
تأثیر فرافکنی رایشی جمله - بنیاد در بازشناسی و به یادآوری دو زبانی
[دوره 8، شماره 24، 1384، صفحه 11-39]
بازگشت ادبی
شیبانی و آمیختن اعتراض و مدح
[دوره 8، شماره 25، 1384، صفحه 167-182]
بانوان
پیوند خویش کاری های اسطوره ای و حماسی بانوان در داستان های باستان
[دوره 8، شماره 25، 1384، صفحه 207-218]
بدیع الزمان همدانی
فرهنگ عامه در مقامات بدیع الزمان همدانی
[دوره 8، شماره 23، 1384، صفحه 142-166]
بعد الهی
ترجمه ای زبان شناختی و تفسیری عرفانی از « من عرف نفسه فقد عرف ربه»
[دوره 8، شماره 24، 1384، صفحه 1-17]
بلاغت
الأسلوب وعلاقته بالبلاغه
[دوره 8، شماره 23، 1384، صفحه 187-213]
بیان
الأسلوب وعلاقته بالبلاغه
[دوره 8، شماره 23، 1384، صفحه 187-213]
ت
تاثیر تعامل
تأثیر تعامل بر درک مطلب خواندن
[دوره 8، شماره 24، 1384، صفحه 66-86]
تجربه دینی
پژوهشی در مفهوم تجربه دینی و عرفانی در ادب فارسی
[دوره 8، شماره 23، 1384، صفحه 27-40]
تجربه عرفانی
پژوهشی در مفهوم تجربه دینی و عرفانی در ادب فارسی
[دوره 8، شماره 23، 1384، صفحه 27-40]
تجربه مقدس
پژوهشی در مفهوم تجربه دینی و عرفانی در ادب فارسی
[دوره 8، شماره 23، 1384، صفحه 27-40]
تخیلی گرا
آیا تفسیر متن امکان پذیر است ؟
[دوره 8، شماره 24، 1384، صفحه 44-73]
تداعی
سبک شخصی حافظ در رنگ آمیزی تصاویر شعری
[دوره 8، شماره 25، 1384، صفحه 103-118]
ترجمه ماشینی
نگرشی بر ترجمه ماشینی
[دوره 8، شماره 24، 1384، صفحه 60-70]
تصاویر شعری
سبک شخصی حافظ در رنگ آمیزی تصاویر شعری
[دوره 8، شماره 25، 1384، صفحه 103-118]
تصحیح
تصحیح ده بیت از مسعود سعد
[دوره 8، شماره 25، 1384، صفحه 119-132]
تعبیر
الأسلوب وعلاقته بالبلاغه
[دوره 8، شماره 23، 1384، صفحه 187-213]
تفسیر
آیا تفسیر متن امکان پذیر است ؟
[دوره 8، شماره 24، 1384، صفحه 44-73]
تفسیر تمثیلی
آیا تفسیر متن امکان پذیر است ؟
[دوره 8، شماره 24، 1384، صفحه 44-73]
تفسیر لفظی
آیا تفسیر متن امکان پذیر است ؟
[دوره 8، شماره 24، 1384، صفحه 44-73]
توانش زبانی
پژوهشی توصیفی یا مطالعه توصیفی کارکرد زبانی داوطلبان IELTS ایرانی
[دوره 8، شماره 24، 1384، صفحه 71-86]
تیمور لنگ
چهره دوگانه تیمور لنگ در تاریخ و ادب و تحلیل این دوگانگی
[دوره 8، شماره 25، 1384، صفحه 83-102]
ج
جلال آل احمد
از آتش خاموش تا سووشون مقایسه ای میان دانشور و آل احمد
[دوره 8، شماره 25، 1384، صفحه 60-82]
جنبه الهی
پژوهشی در مفهوم تجربه دینی و عرفانی در ادب فارسی
[دوره 8، شماره 23، 1384، صفحه 27-40]
جهان
سهراب سپهری و والت ویتمن : همسفران روشنی
[دوره 8، شماره 23، 1384، صفحه 123-141]
جهانگشای جوینی
پژوهشی در اشعار عربی تاریخ جهانگشای جوینی
[دوره 8، شماره 25، 1384، صفحه 1-31]
ح
حافظ
سبک شخصی حافظ در رنگ آمیزی تصاویر شعری
[دوره 8، شماره 25، 1384، صفحه 103-118]
حماسه
زروان؛ زال و شخصیت های میانه در حماسه فردوسی
[دوره 8، شماره 23، 1384، صفحه 108-122]
حماسی
پیوند خویش کاری های اسطوره ای و حماسی بانوان در داستان های باستان
[دوره 8، شماره 25، 1384، صفحه 207-218]
خ
خشاب
یادداشت هایی بر منشآت قائم مقام فراهانی
[دوره 8، شماره 23، 1384، صفحه 1-26]
خطاهای ساخت واژی
بررسی خطاهای زبانی در نوشتار دانش آموزان فارسی آموز کرد زبان در سطح متوسط زبان آموزی
[دوره 8، شماره 26، 1384، صفحه 10-37]
خطاهای نحوی» خطاهای نوشتاری» خطاهای واژگانی - معنایی فارسی آموزان کرد زبان
بررسی خطاهای زبانی در نوشتار دانش آموزان فارسی آموز کرد زبان در سطح متوسط زبان آموزی
[دوره 8، شماره 26، 1384، صفحه 10-37]
خواندن
پژوهشی توصیفی یا مطالعه توصیفی کارکرد زبانی داوطلبان IELTS ایرانی
[دوره 8، شماره 24، 1384، صفحه 71-86]
خواندن
تأثیر تعامل بر درک مطلب خواندن
[دوره 8، شماره 24، 1384، صفحه 66-86]
د
داستان باستان
پیوند خویش کاری های اسطوره ای و حماسی بانوان در داستان های باستان
[دوره 8، شماره 25، 1384، صفحه 207-218]
دانش
نگاهی به محتوای نامه های عربی رشیدالدین وطواط به برجسته ترین دانشمندان روزگار خود
[دوره 8، شماره 23، 1384، صفحه 167-186]
دانش
نگاهی گذرا به ظهور انواع دانش و ادب در ایران در پرتو قرآن
[دوره 8، شماره 25، 1384، صفحه 32-59]
دانش آموزی
نگاهی به محتوای نامه های عربی رشیدالدین وطواط به برجسته ترین دانشمندان روزگار خود
[دوره 8، شماره 23، 1384، صفحه 167-186]
دانش پژوهان
نگاهی به محتوای نامه های عربی رشیدالدین وطواط به برجسته ترین دانشمندان روزگار خود
[دوره 8، شماره 23، 1384، صفحه 167-186]
داوطلبان
پژوهشی توصیفی یا مطالعه توصیفی کارکرد زبانی داوطلبان IELTS ایرانی
[دوره 8، شماره 24، 1384، صفحه 71-86]
دلباختگی
یادداشت هایی بر منشآت قائم مقام فراهانی
[دوره 8، شماره 23، 1384، صفحه 1-26]
دوباره سازی متن
رویکرد دانشجویان زبان انگلیسی نسبت به دوباره سازی متن : بر پایه ساخت واژگانی یا ساخت نحوی
[دوره 8، شماره 24، 1384، صفحه 127-159]
دوگانگی
چهره دوگانه تیمور لنگ در تاریخ و ادب و تحلیل این دوگانگی
[دوره 8، شماره 25، 1384، صفحه 83-102]
دیوان مسعود سعد
تصحیح ده بیت از مسعود سعد
[دوره 8، شماره 25، 1384، صفحه 119-132]
ر
رنگ
سبک شخصی حافظ در رنگ آمیزی تصاویر شعری
[دوره 8، شماره 25، 1384، صفحه 103-118]
روانشناختی
بررسی رویکرد روان شناختی در ادبیات
[دوره 8، شماره 25، 1384، صفحه 156-166]
روشنی
سهراب سپهری و والت ویتمن : همسفران روشنی
[دوره 8، شماره 23، 1384، صفحه 123-141]
رویکرد
بررسی رویکرد روان شناختی در ادبیات
[دوره 8، شماره 25، 1384، صفحه 156-166]
رویکرد دانشجویان
رویکرد دانشجویان زبان انگلیسی نسبت به دوباره سازی متن : بر پایه ساخت واژگانی یا ساخت نحوی
[دوره 8، شماره 24، 1384، صفحه 127-159]
ز
زال
زروان؛ زال و شخصیت های میانه در حماسه فردوسی
[دوره 8، شماره 23، 1384، صفحه 108-122]
زبان آموزان
تأثیر تعامل بر درک مطلب خواندن
[دوره 8، شماره 24، 1384، صفحه 66-86]
زبان خارجی
تأثیر آموزش نقشه مفهومی به عنوان شیوه ای پس شنیداری بر درک شنیداری فراگیران زبان خارجی
[دوره 8، شماره 24، 1384، صفحه 87-104]
زبان فارسی
بازسازی تکواژ مجهول ساز در گذشته زبان فارسی
[دوره 8، شماره 26، 1384، صفحه 1-5]
زبان فارسی
کنترل در زبان فارسی
[دوره 8، شماره 24، 1384، صفحه 105-126]
زروان
زروان؛ زال و شخصیت های میانه در حماسه فردوسی
[دوره 8، شماره 23، 1384، صفحه 108-122]
س
ساختواژه
بررسی واژه های عمومی مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی
[دوره 8، شماره 24، 1384، صفحه 18-43]
سبک شخصی
سبک شخصی حافظ در رنگ آمیزی تصاویر شعری
[دوره 8، شماره 25، 1384، صفحه 103-118]
سفر
سهراب سپهری و والت ویتمن : همسفران روشنی
[دوره 8، شماره 23، 1384، صفحه 123-141]
سووشون
از آتش خاموش تا سووشون مقایسه ای میان دانشور و آل احمد
[دوره 8، شماره 25، 1384، صفحه 60-82]
سیاحت
سهراب سپهری و والت ویتمن : همسفران روشنی
[دوره 8، شماره 23، 1384، صفحه 123-141]
سیمرغ
زروان؛ زال و شخصیت های میانه در حماسه فردوسی
[دوره 8، شماره 23، 1384، صفحه 108-122]
ش
شعر
سهراب سپهری و والت ویتمن : همسفران روشنی
[دوره 8، شماره 23، 1384، صفحه 123-141]
شمشیر
یادداشت هایی بر منشآت قائم مقام فراهانی
[دوره 8، شماره 23، 1384، صفحه 1-26]
شنیداری
تأثیر آموزش نقشه مفهومی به عنوان شیوه ای پس شنیداری بر درک شنیداری فراگیران زبان خارجی
[دوره 8، شماره 24، 1384، صفحه 87-104]
شنیدن
پژوهشی توصیفی یا مطالعه توصیفی کارکرد زبانی داوطلبان IELTS ایرانی
[دوره 8، شماره 24، 1384، صفحه 71-86]
شیبانی
شیبانی و آمیختن اعتراض و مدح
[دوره 8، شماره 25، 1384، صفحه 167-182]
ض
ضرب المثل
نظریه سپیر -ورف و اصطلاحات و ضرب المثلهای فارسی و انگلیسی
[دوره 8، شماره 24، 1384، صفحه 1-10]
ع
عاشقانه بودن
سرچشمه عرفان یا عرفان در مکتب اهل بیت علیهم السلام
[دوره 8، شماره 23، 1384، صفحه 41-72]
عرفان
سرچشمه عرفان یا عرفان در مکتب اهل بیت علیهم السلام
[دوره 8، شماره 23، 1384، صفحه 41-72]
عرفان نفس
ترجمه ای زبان شناختی و تفسیری عرفانی از « من عرف نفسه فقد عرف ربه»
[دوره 8، شماره 24، 1384، صفحه 1-17]
عناصر فهم
مولوی و هرمنوتیک فلسفی
[دوره 8، شماره 25، 1384، صفحه 183-206]
غ
غیر قابل بیان
پژوهشی در مفهوم تجربه دینی و عرفانی در ادب فارسی
[دوره 8، شماره 23، 1384، صفحه 27-40]
غیرمادی
ترجمه ای زبان شناختی و تفسیری عرفانی از « من عرف نفسه فقد عرف ربه»
[دوره 8، شماره 24، 1384، صفحه 1-17]
ف
فرافکنی زایشی
تأثیر فرافکنی رایشی جمله - بنیاد در بازشناسی و به یادآوری دو زبانی
[دوره 8، شماره 24، 1384، صفحه 11-39]
فراگیران EFL ایرانی
تأثیر خلاصه سازی و پرسش از خود در پیشرفت درک مطلب فراگیران EFL ایرانی
[دوره 8، شماره 24، 1384، صفحه 40-59]
فرهنگستان
بررسی واژه های عمومی مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی
[دوره 8، شماره 24، 1384، صفحه 18-43]
فرهنگ عامه
فرهنگ عامه در مقامات بدیع الزمان همدانی
[دوره 8، شماره 23، 1384، صفحه 142-166]
فمینیسم
ردپای فمینیسم در آثار آل احمد
[دوره 8، شماره 23، 1384، صفحه 73-91]
فهم
مولوی و هرمنوتیک فلسفی
[دوره 8، شماره 25، 1384، صفحه 183-206]
فهم
نگاهی به هرمنوتیک گاد امر
[دوره 8، شماره 24، 1384، صفحه 74-86]
فهم عمیق
مولوی و هرمنوتیک فلسفی
[دوره 8، شماره 25، 1384، صفحه 183-206]
ق
قائم مقام
یادداشت هایی بر منشآت قائم مقام فراهانی
[دوره 8، شماره 23، 1384، صفحه 1-26]
قرآن
نگاهی گذرا به ظهور انواع دانش و ادب در ایران در پرتو قرآن
[دوره 8، شماره 25، 1384، صفحه 32-59]
قوافی ناساز
قوافی ناساز در مثنوی معنوی
[دوره 8، شماره 25، 1384، صفحه 133-155]
ک
کنایه
سبک شخصی حافظ در رنگ آمیزی تصاویر شعری
[دوره 8، شماره 25، 1384، صفحه 103-118]
کنترل
کنترل در زبان فارسی
[دوره 8، شماره 24، 1384، صفحه 105-126]
گ
گزیده أشعار مسعود سعد
تصحیح ده بیت از مسعود سعد
[دوره 8، شماره 25، 1384، صفحه 119-132]
ل
لایتناهی
ترجمه ای زبان شناختی و تفسیری عرفانی از « من عرف نفسه فقد عرف ربه»
[دوره 8، شماره 24، 1384، صفحه 1-17]
م
متعمقانه بودن
سرچشمه عرفان یا عرفان در مکتب اهل بیت علیهم السلام
[دوره 8، شماره 23، 1384، صفحه 41-72]
متن
نگاهی به هرمنوتیک گاد امر
[دوره 8، شماره 24، 1384، صفحه 74-86]
مثنوی معنوی
قوافی ناساز در مثنوی معنوی
[دوره 8، شماره 25، 1384، صفحه 133-155]
مجهول ساز
بازسازی تکواژ مجهول ساز در گذشته زبان فارسی
[دوره 8، شماره 26، 1384، صفحه 1-5]
مخیل
جستاری در ادبیات فارسی و اروپایی
[دوره 8، شماره 23، 1384، صفحه 92-107]
مدح
شیبانی و آمیختن اعتراض و مدح
[دوره 8، شماره 25، 1384، صفحه 167-182]
مسعود سعد
تصحیح ده بیت از مسعود سعد
[دوره 8، شماره 25، 1384، صفحه 119-132]
معانی
الأسلوب وعلاقته بالبلاغه
[دوره 8، شماره 23، 1384، صفحه 187-213]
معرفت پروردگار
ترجمه ای زبان شناختی و تفسیری عرفانی از « من عرف نفسه فقد عرف ربه»
[دوره 8، شماره 24، 1384، صفحه 1-17]
مفسر
آیا تفسیر متن امکان پذیر است ؟
[دوره 8، شماره 24، 1384، صفحه 44-73]
منشآت
یادداشت هایی بر منشآت قائم مقام فراهانی
[دوره 8، شماره 23، 1384، صفحه 1-26]
ن
ناصر الدین شاه
شیبانی و آمیختن اعتراض و مدح
[دوره 8، شماره 25، 1384، صفحه 167-182]
نظریه سپیر-ورف
نظریه سپیر -ورف و اصطلاحات و ضرب المثلهای فارسی و انگلیسی
[دوره 8، شماره 24، 1384، صفحه 1-10]
نقاشی
سبک شخصی حافظ در رنگ آمیزی تصاویر شعری
[دوره 8، شماره 25، 1384، صفحه 103-118]
و
واژه سازی
بررسی واژه های عمومی مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی
[دوره 8، شماره 24، 1384، صفحه 18-43]
واژه گزینی
بررسی واژه های عمومی مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی
[دوره 8، شماره 24، 1384، صفحه 18-43]
ه
هرمنوتیک
مولوی و هرمنوتیک فلسفی
[دوره 8، شماره 25، 1384، صفحه 183-206]
هرمنوتیک گادامر
نگاهی به هرمنوتیک گاد امر
[دوره 8، شماره 24، 1384، صفحه 74-86]
هرمونتیک
آیا تفسیر متن امکان پذیر است ؟
[دوره 8، شماره 24، 1384، صفحه 44-73]
عبارت مورد نظر شما با هیچ یک از موارد همخوانی ندارد
login