با تحلیل سبک بیان نویسنده، شخصیت فردی، توان بیان و ساختار منظم حاکم بر اثر ادبی را میتوان شناخت، به همین سبب شناخت روش بیان هر نویسندهای درآمدی بر شناخت زیباییشناسی ویزهی او است. مولوی در زیباییشناسی و سایر علوم از باورهای توحیدی و دینی الهام میگیرد تا ناهماهنگیها و تناقضات صوری را در یک کلی واحد و کاملاً منسجم و هماهنگ جمع نماید و آن را در آثار منثور خود به خصوص در فیه ما فیه و مجالس سبعه نشان دهد. آثار منثور مولوی یکی از پرشورترین و زیباترین متون منثور ادب فارسی است که اصلی وحدتبخش و نظم و غرض زیبایی شناختی بر آن حاکم است و پختگی اسلوب بیان مولوی در آن کاملاً مشهود. در این پژوهش به تحلیل اسلوب بیان مولانا و جنبههای زیباییشناختی آن در آثار منثورش پرداختهایم و جهت تبیین مسأله از برخی از اصول و نظریههای ادبی، عرفانی و روانشناختی بهره بردهایم.
نزهت, بهمن. (1392). اسلوب بیان و شیوهی مجلس گویی مولانا در آثار منثورش (با تأکید بر کتاب فیه ما فیه). متن پژوهی ادبی, 17(57), 55-78. doi: 10.22054/ltr.2013.6613
MLA
بهمن نزهت. "اسلوب بیان و شیوهی مجلس گویی مولانا در آثار منثورش (با تأکید بر کتاب فیه ما فیه)", متن پژوهی ادبی, 17, 57, 1392, 55-78. doi: 10.22054/ltr.2013.6613
HARVARD
نزهت, بهمن. (1392). 'اسلوب بیان و شیوهی مجلس گویی مولانا در آثار منثورش (با تأکید بر کتاب فیه ما فیه)', متن پژوهی ادبی, 17(57), pp. 55-78. doi: 10.22054/ltr.2013.6613
VANCOUVER
نزهت, بهمن. اسلوب بیان و شیوهی مجلس گویی مولانا در آثار منثورش (با تأکید بر کتاب فیه ما فیه). متن پژوهی ادبی, 1392; 17(57): 55-78. doi: 10.22054/ltr.2013.6613