قرآن کریم.
اقبال، عبّاس. (۱۳۵۶). تاریخ مغول. تهران: امیرکبیر.
جوینی، عطالملک محمّد.(۱۳۸۷). گزیدة تاریخ جهانگشای جوینی. شرح جعفر شعار. تهران: نشر قطره.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ . (۱۳۸۹). تاریخ جهانگشای جوینی. بر اساس نسخة محمّد قزوینی. به اهتمام احمد خاتمی. ۳ ج. تهران: علم.
جعفریتبار، حسن. (۱۳۸۶). در دلو آفتاب. تهران: دادگستر.
حسنزاده، اسماعیل. (۱۳۸۰). «اندیشة مشیّت الهی در تاریخنگاری اسلامی: مطالعة موردی تاریخ جهانگشای جوینی». فصلنامة تاریخ اسلام. ش ۵. صص ۱۳۳ـ166.
حلبی، علیاصغر. (۱۳۸۸). تأثیر قرآن و حدیث در ادبیّات فارسی.تهران: انتشارات اساطیر.
خطیبی، حسین.(۱۳۸۶). فنّ نثر در ادب پارسی. تهران: زوّار.
راستگو، محمّد.(۱۳۸۳). تجلّی قرآن و حدیث در شعر فارسی. تهران: سمت.
راشد محصّل، محمّدرضا.(۱۳۸۰). الف.پرتوهایی از قرآن و حدیث در ادب فارسی. چ 1. مشهد: شرکت بهنشر.
ــــــــــــــــــــــــــــــــ . (۱۳۸۰). ب. نشانهشناسی ادبی در کاربرد قرآن و حدیث. مشهد: آهنگ قلم.
سلیمانی، زهرا. (۱۳۹۲). «بازتاب آموزههای تعلیمی امثال قرآنی در تاریخ جهانگشای جوینی». فصلنامة تحقیقات تعلیمی و غنایی زبان و ادب فارسی. ش ۱۷. صص ۸۵ـ100.
شریفالرّضی، محمّدبنحسین.(۱۴۱۴ق.). نهجالبلاغه.قم: هجرت.
شجاعی، اسحاق. (۱۳۹۰). تأثیر قرآن در محتوا و ساختار مثنوی معنوی. قم: مؤسّسة بوستان کتاب.
ابنبابویه قمی (صدوق)، ابوجعفر محمّد.(۱۴۰۴ق.). من لا یحضره الفقیه.قم: جامعة مدرّسین.
طباطبائی، سیّد محمّدحسین. (۱۳۷۴). ترجمة تفسیر المیزان.ترجمة سیّد محمّدباقر موسوی همدانی.قم: دفتر انتشارات اسلامی جامعة مدرّسین حوزة علمیّة قم.
مجلسی، محمّدباقر. (بیتا). بحارالأنوار.تهران: المکتبة الإسلامیّة.
محمودی، مریم. (۱۳۸۹). «اقتباس و تضمین آیات قرآن در تاریخ جهانگشای جوینی». فصلنامة فدک.ش ۲. صص ۱۲۹ـ138.
مکارم شیرازی، ناصر و دیگران. (۱۳۸۵). تفسیر نمونه.تهران: دارالکتب الإسلامیّة.
مکّی، ابراهیم.(۱۳۹۰). شناخت عوامل نمایش.تهران: سروش.
موذّنی، علیمحمّد. (۱۳۷۵). در قلمرو آفتاب. تهران: الغدیر.