• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اعضای مشورتی هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
متن پژوهی ادبی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 21 (1396)
دوره دوره 20 (1395)
دوره دوره 19 (1394)
دوره دوره 18 (1393)
دوره دوره 17 (1392)
دوره دوره 16 (1391)
دوره دوره 15 (1390)
دوره دوره 14 (1389)
دوره دوره 13 (1388)
دوره دوره 12 (1387)
دوره دوره 11 (1386)
دوره دوره 10 (1385)
دوره دوره 9 (1384)
دوره دوره 8 (1383)
دوره دوره 7 (1382)
دوره دوره 6 (1381)
شماره شماره 16
شماره شماره 15
دوره دوره 5 (1379)
دوره دوره 4 (1378)
دوره دوره 2 (1377)
دوره دوره 1 (1376)
بالغی زاده, ساسان. (1381). ارزیابی اولین دوره تربیت مدرس در کانون زبان ایرانیان. متن پژوهی ادبی, 6(16), 117-142. doi: 10.22054/ltr.2003.6337
ساسان بالغی زاده. "ارزیابی اولین دوره تربیت مدرس در کانون زبان ایرانیان". متن پژوهی ادبی, 6, 16, 1381, 117-142. doi: 10.22054/ltr.2003.6337
بالغی زاده, ساسان. (1381). 'ارزیابی اولین دوره تربیت مدرس در کانون زبان ایرانیان', متن پژوهی ادبی, 6(16), pp. 117-142. doi: 10.22054/ltr.2003.6337
بالغی زاده, ساسان. ارزیابی اولین دوره تربیت مدرس در کانون زبان ایرانیان. متن پژوهی ادبی, 1381; 6(16): 117-142. doi: 10.22054/ltr.2003.6337

ارزیابی اولین دوره تربیت مدرس در کانون زبان ایرانیان

مقاله 6، دوره 6، شماره 16، زمستان 1381، صفحه 117-142  XML اصل مقاله (5831 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/ltr.2003.6337
نویسنده
ساسان بالغی زاده
هیئت علمی انشکاه علامه طباطبایی
چکیده
خلاصه مقاله : این مقاله گزارشی درباره اولین دوره جامع تربیت مدرس درکانون زبان ایران می باشد . این دوره که با حضور13 دانشجو معلم تشکیل شده6 ماه به طول انجامید . برنامه دوره در ٢ ترم ارائه شد که مجموعا ١٢٠ ساعت آموزشی را دربرگرفت . این دوره شامل اموزش مهارتهای زبانی و مباحث تئوریکی بود. هدف این پژوهش بررسی سطح کیفی آموزشی درس اصول و مهارتهای روش تدریس زبان انگلیسی در این دوره بود . اطلاعات جمع آوری شده جهت انجام این پژوهش از ٣ منبع تامین گشت . ١ مشاهده کلاس ها٢ . مصاحبه با مدرس دروه . ٣ . پاسخ های کتبی جمع آوری شده از دانشجو معلمین به پرسشهای مطرح شده توسط پژوهشگر راجع به مباحث نظری درس روش تدریس . نتیجه مشاهده این کلاس و همچنین بررسی کیغی پاسخ های دانشجو معلمین و قیاس آنها با نوشته های مرتبط در ادبیات آموزش زبان انگلیسی نشان داد که مطالب این دوره از کیفیت بالایی برخوردار بود . تنها مورد ضعف مطالب ارائه شده به دانئجو معلمین عدم طرح مباحث مربوط به <<تدریس تعمقی >>بود که امید است در آینده به آن توجه بیشتری شود
عنوان مقاله [English]
An Evaluation of the First Teacher Education Program at the Iran Language Institute
نویسندگان [English]
sasan baleghi zadeh
چکیده [English]
This paper is an attempt to report on a qualitative study of the first teacher education program at the Iran Language Institute. The whole program is divided into two terms, each term consisting of 120 hours of instruction. The program covers both language courses as well as a methodology course. The purpose of this study is to look into the nature of the theoretical basis of the methodology course. The data for this study was gathered through observation of the methodology course, interview with the course instructor and written answers to some questions given by the participants of the study. After commenting on certain strong points of the whole program, the writer suggests that informing the participants of the concept of reflective teaching would make a great improvement in methodology course of this program.
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 468
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 300
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.