نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آزادی فردی مکتب رمانتیسیسم در ایتالیا [دوره 7، شماره 22، 1383، صفحه 67-93]
  • آزمون آزمون های اینترنتی زبان [دوره 7، شماره 20، 1383، صفحه 27-39]
  • آزمون اینترنتی زبان آزمون های اینترنتی زبان [دوره 7، شماره 20، 1383، صفحه 27-39]

ا

  • ابیات عربی ابیات عربی نامه های عین القضاة همدانی [دوره 7، شماره 21، 1383، صفحه 1-27]
  • اتحاد حقیقت علم و اتحاد عاقل به معقول از دیدگاه ملاصدرا و دیگر متفکران اسلامی [دوره 7، شماره 21، 1383، صفحه 28-68]
  • ایجاز اطناب و ایجاز در ترجمه های انگلیسی قرآن [دوره 7، شماره 21، 1383، صفحه 1-23]
  • استعاره سمبل «مار» در متون کلاسیک ادبیات فارسی [دوره 7، شماره 21، 1383، صفحه 147-160]
  • اسطوره سمبل «مار» در متون کلاسیک ادبیات فارسی [دوره 7، شماره 21، 1383، صفحه 147-160]
  • اطناب اطناب و ایجاز در ترجمه های انگلیسی قرآن [دوره 7، شماره 21، 1383، صفحه 1-23]
  • افسانه سمبل «مار» در متون کلاسیک ادبیات فارسی [دوره 7، شماره 21، 1383، صفحه 147-160]
  • امانتداری علمی مستند کردن نوشته ها در علوم انسانی "معرفی شیوه بین المللی (MLA) [دوره 7، شماره 21، 1383، صفحه 69-94]
  • انشعاب نظریه بهینگی [دوره 7، شماره 20، 1383، صفحه 40-52]

ب

  • برخورد اقبال برخورد اقبال با فرهنگ آلمان (یک مطالعه و بررسی درباره ارتباط و تبادل فرهنگ ها( [دوره 7، شماره 21، 1383، صفحه 120-146]
  • برونی عوامل درونی و برونی در رده شناسی: [دوره 7، شماره 22، 1383، صفحه 1-25]

پ

ت

  • تخیل خیال در مثنوی [دوره 7، شماره 19، 1383، صفحه 101-122]
  • تدریس روش رویه ای برای تدریس دستور زبان و تأثیر آن در مهارت نگارش دانشجویان [دوره 7، شماره 22، 1383، صفحه 76-88]
  • ترجمه تغییرات اجتماعی و تأثیر آنها بر زبان و ترجمه [دوره 7، شماره 22، 1383، صفحه 1-23]
  • ترجمه پذیرو ترجمه نا پزیزی ها در شعر فارسی [دوره 7، شماره 19، 1383، صفحه 142-161]
  • ترجمه زبانشناختی ترجمه زبانشناختی و تطبیق فرهنگی [دوره 7، شماره 22، 1383، صفحه 43-66]
  • ترجمه شناسی ترجمه شناسی مکتب لایپزیک [دوره 7، شماره 20، 1383، صفحه 1-8]
  • تشبیه سمبل «مار» در متون کلاسیک ادبیات فارسی [دوره 7، شماره 21، 1383، صفحه 147-160]
  • تصور خیال در مثنوی [دوره 7، شماره 19، 1383، صفحه 101-122]
  • تطبیق فرهنگی ترجمه زبانشناختی و تطبیق فرهنگی [دوره 7، شماره 22، 1383، صفحه 43-66]
  • تعادل ترجمه نا پزیزی ها در شعر فارسی [دوره 7، شماره 19، 1383، صفحه 142-161]
  • تعدیل ترجمه زبانشناختی و تطبیق فرهنگی [دوره 7، شماره 22، 1383، صفحه 43-66]
  • تعدیل اطناب و ایجاز در ترجمه های انگلیسی قرآن [دوره 7، شماره 21، 1383، صفحه 1-23]
  • تعقل خیال در مثنوی [دوره 7، شماره 19، 1383، صفحه 101-122]
  • تغییرات اجتماعی تغییرات اجتماعی و تأثیر آنها بر زبان و ترجمه [دوره 7، شماره 22، 1383، صفحه 1-23]
  • تقابل حقیقت علم و اتحاد عاقل به معقول از دیدگاه ملاصدرا و دیگر متفکران اسلامی [دوره 7، شماره 21، 1383، صفحه 28-68]
  • تکنیک دو جانبه بکارگیری آموزش راهبردهای خواندن در قدریس این مهارت [دوره 7، شماره 20، 1383، صفحه 100-134]
  • تمثیلی سمبل «مار» در متون کلاسیک ادبیات فارسی [دوره 7، شماره 21، 1383، صفحه 147-160]

ج

  • جامعه تغییرات اجتماعی و تأثیر آنها بر زبان و ترجمه [دوره 7، شماره 22، 1383، صفحه 1-23]
  • جوهر حقیقت علم و اتحاد عاقل به معقول از دیدگاه ملاصدرا و دیگر متفکران اسلامی [دوره 7، شماره 21، 1383، صفحه 28-68]

ح

  • حس حقیقت علم و اتحاد عاقل به معقول از دیدگاه ملاصدرا و دیگر متفکران اسلامی [دوره 7، شماره 21، 1383، صفحه 28-68]

خ

  • خیال خیال در مثنوی [دوره 7، شماره 19، 1383، صفحه 101-122]
  • خیال حقیقت علم و اتحاد عاقل به معقول از دیدگاه ملاصدرا و دیگر متفکران اسلامی [دوره 7، شماره 21، 1383، صفحه 28-68]
  • خواندن بررسی تأثیر ساده سازی واژگانی بر خواندن و درک مفاهیم [دوره 7، شماره 22، 1383، صفحه 26-57]

د

  • دانشجویان روش رویه ای برای تدریس دستور زبان و تأثیر آن در مهارت نگارش دانشجویان [دوره 7، شماره 22، 1383، صفحه 76-88]
  • درک مفاهیم بررسی تأثیر ساده سازی واژگانی بر خواندن و درک مفاهیم [دوره 7، شماره 22، 1383، صفحه 26-57]

ذ

  • ذهن انگیزی بکارگیری آموزش راهبردهای خواندن در قدریس این مهارت [دوره 7، شماره 20، 1383، صفحه 100-134]

ر

  • راهبردهای فراشناختی بکارگیری آموزش راهبردهای خواندن در قدریس این مهارت [دوره 7، شماره 20، 1383، صفحه 100-134]
  • راهبرد های مهارت خواندن بکارگیری آموزش راهبردهای خواندن در قدریس این مهارت [دوره 7، شماره 20، 1383، صفحه 100-134]
  • رساله تنبیهیه رساله وحدتیه و رساله تنبیهیه [دوره 7، شماره 21، 1383، صفحه 161-173]
  • رساله وحدتیه رساله وحدتیه و رساله تنبیهیه [دوره 7، شماره 21، 1383، صفحه 161-173]
  • روزه نمایشی از سکوت در ادب فارسی [دوره 7، شماره 21، 1383، صفحه 95-119]
  • روش استدلالی مستند کردن نوشته ها در علوم انسانی "معرفی شیوه بین المللی (MLA) [دوره 7، شماره 21، 1383، صفحه 69-94]
  • روش استنادی مستند کردن نوشته ها در علوم انسانی "معرفی شیوه بین المللی (MLA) [دوره 7، شماره 21، 1383، صفحه 69-94]
  • روش راهبردمدارانه- گسترده خوانی بکارگیری آموزش راهبردهای خواندن در قدریس این مهارت [دوره 7، شماره 20، 1383، صفحه 100-134]

ز

  • زبان تغییرات اجتماعی و تأثیر آنها بر زبان و ترجمه [دوره 7، شماره 22، 1383، صفحه 1-23]
  • زبان سیاست و زبان [دوره 7، شماره 22، 1383، صفحه 94-118]
  • زبانشناسی زایشی نظریه بهینگی [دوره 7، شماره 20، 1383، صفحه 40-52]
  • زبان های ایرانی عوامل درونی و برونی در رده شناسی: [دوره 7، شماره 22، 1383، صفحه 1-25]

س

  • ساده سازی بررسی تأثیر ساده سازی واژگانی بر خواندن و درک مفاهیم [دوره 7، شماره 22، 1383، صفحه 26-57]
  • سیاست سیاست و زبان [دوره 7، شماره 22، 1383، صفحه 94-118]
  • سبک و محتوا سیاست و زبان [دوره 7، شماره 22، 1383، صفحه 94-118]
  • سخنوری نقدی بر ترجمه های انگلیسی فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر [دوره 7، شماره 20، 1383، صفحه 1-20]
  • سکوت نمایشی از سکوت در ادب فارسی [دوره 7، شماره 21، 1383، صفحه 95-119]
  • سمبل (نماد) سمبل «مار» در متون کلاسیک ادبیات فارسی [دوره 7، شماره 21، 1383، صفحه 147-160]

ش

  • شاهکار نقدی بر ترجمه های انگلیسی فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر [دوره 7، شماره 20، 1383، صفحه 1-20]
  • شبیه سازی ترجمه نا پزیزی ها در شعر فارسی [دوره 7، شماره 19، 1383، صفحه 142-161]
  • شبیه سازی هنجارهای واژگانی در تعاملات کلامی دختران نوجوان [دوره 7، شماره 20، 1383، صفحه 9-26]

ص

  • صورت جدید هنجارهای واژگانی در تعاملات کلامی دختران نوجوان [دوره 7، شماره 20، 1383، صفحه 9-26]
  • صورت قدیم هنجارهای واژگانی در تعاملات کلامی دختران نوجوان [دوره 7، شماره 20، 1383، صفحه 9-26]

ع

  • عاقل حقیقت علم و اتحاد عاقل به معقول از دیدگاه ملاصدرا و دیگر متفکران اسلامی [دوره 7، شماره 21، 1383، صفحه 28-68]
  • عالم حقیقت علم و اتحاد عاقل به معقول از دیدگاه ملاصدرا و دیگر متفکران اسلامی [دوره 7، شماره 21، 1383، صفحه 28-68]
  • عرض حقیقت علم و اتحاد عاقل به معقول از دیدگاه ملاصدرا و دیگر متفکران اسلامی [دوره 7، شماره 21، 1383، صفحه 28-68]
  • عصر رمانتیسیسم مکتب رمانتیسیسم در ایتالیا [دوره 7، شماره 22، 1383، صفحه 67-93]
  • عصر روشنگری مکتب رمانتیسیسم در ایتالیا [دوره 7، شماره 22، 1383، صفحه 67-93]
  • عقل خیال در مثنوی [دوره 7، شماره 19، 1383، صفحه 101-122]
  • عقل حقیقت علم و اتحاد عاقل به معقول از دیدگاه ملاصدرا و دیگر متفکران اسلامی [دوره 7، شماره 21، 1383، صفحه 28-68]
  • علم حقیقت علم و اتحاد عاقل به معقول از دیدگاه ملاصدرا و دیگر متفکران اسلامی [دوره 7، شماره 21، 1383، صفحه 28-68]
  • عین القضات ابیات عربی نامه های عین القضاة همدانی [دوره 7، شماره 21، 1383، صفحه 1-27]
  • عین کلام خدا اطناب و ایجاز در ترجمه های انگلیسی قرآن [دوره 7، شماره 21، 1383، صفحه 1-23]
  • عوامل درونی عوامل درونی و برونی در رده شناسی: [دوره 7، شماره 22، 1383، صفحه 1-25]

ف

  • فراگیری صریح ( مستقیم ) چگونه کلمه را آموزش دهیم : فراگیری جهت خواندن ، خواندن جهت فراگیری [دوره 7، شماره 20، 1383، صفحه 75-99]
  • فراگیری ضمنی (غیر مستقیم ) چگونه کلمه را آموزش دهیم : فراگیری جهت خواندن ، خواندن جهت فراگیری [دوره 7، شماره 20، 1383، صفحه 75-99]
  • فراگیری لغت خارج از متن چگونه کلمه را آموزش دهیم : فراگیری جهت خواندن ، خواندن جهت فراگیری [دوره 7، شماره 20، 1383، صفحه 75-99]
  • فراگیری لغت در داخلی متن چگونه کلمه را آموزش دهیم : فراگیری جهت خواندن ، خواندن جهت فراگیری [دوره 7، شماره 20، 1383، صفحه 75-99]
  • فرایند استنباطی بکارگیری آموزش راهبردهای خواندن در قدریس این مهارت [دوره 7، شماره 20، 1383، صفحه 100-134]
  • فرایند جزء به کلی بکارگیری آموزش راهبردهای خواندن در قدریس این مهارت [دوره 7، شماره 20، 1383، صفحه 100-134]
  • فردینان دو سوسور فردینان دو سوسور [دوره 7، شماره 22، 1383، صفحه 24-42]
  • فرمان نقدی بر ترجمه های انگلیسی فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر [دوره 7، شماره 20، 1383، صفحه 1-20]
  • فرهنگ آلمان برخورد اقبال با فرهنگ آلمان (یک مطالعه و بررسی درباره ارتباط و تبادل فرهنگ ها( [دوره 7، شماره 21، 1383، صفحه 120-146]
  • فصاحت و بلاغت نقدی بر ترجمه های انگلیسی فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر [دوره 7، شماره 20، 1383، صفحه 1-20]

گ

ل

  • لفظ گراثی ترجمه نا پزیزی ها در شعر فارسی [دوره 7، شماره 19، 1383، صفحه 142-161]

م

  • ماهیت حقیقت علم و اتحاد عاقل به معقول از دیدگاه ملاصدرا و دیگر متفکران اسلامی [دوره 7، شماره 21، 1383، صفحه 28-68]
  • مسیحیت نمایشی از سکوت در ادب فارسی [دوره 7، شماره 21، 1383، صفحه 95-119]
  • معادل فرهنگی ترجمه زبانشناختی و تطبیق فرهنگی [دوره 7، شماره 22، 1383، صفحه 43-66]
  • معقول حقیقت علم و اتحاد عاقل به معقول از دیدگاه ملاصدرا و دیگر متفکران اسلامی [دوره 7، شماره 21، 1383، صفحه 28-68]
  • معلوم حقیقت علم و اتحاد عاقل به معقول از دیدگاه ملاصدرا و دیگر متفکران اسلامی [دوره 7، شماره 21، 1383، صفحه 28-68]
  • معنی گراثی ترجمه نا پزیزی ها در شعر فارسی [دوره 7، شماره 19، 1383، صفحه 142-161]
  • مکتب لایپزیک ترجمه شناسی مکتب لایپزیک [دوره 7، شماره 20، 1383، صفحه 1-8]
  • مهارت زبانی بررسی تأثیر ساده سازی واژگانی بر خواندن و درک مفاهیم [دوره 7، شماره 22، 1383، صفحه 26-57]
  • مهارت نگارش روش رویه ای برای تدریس دستور زبان و تأثیر آن در مهارت نگارش دانشجویان [دوره 7، شماره 22، 1383، صفحه 76-88]

ن

  • نازل شده از جانب خدا اطناب و ایجاز در ترجمه های انگلیسی قرآن [دوره 7، شماره 21، 1383، صفحه 1-23]
  • نذر نمایشی از سکوت در ادب فارسی [دوره 7، شماره 21، 1383، صفحه 95-119]
  • نظریه بهینگی نظریه بهینگی [دوره 7، شماره 20، 1383، صفحه 40-52]
  • نفس حقیقت علم و اتحاد عاقل به معقول از دیدگاه ملاصدرا و دیگر متفکران اسلامی [دوره 7، شماره 21، 1383، صفحه 28-68]
  • نقد نقدی بر ترجمه های انگلیسی فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر [دوره 7، شماره 20، 1383، صفحه 1-20]
  • نهضت رستاخیز مکتب رمانتیسیسم در ایتالیا [دوره 7، شماره 22، 1383، صفحه 67-93]

و

  • وجود حقیقت علم و اتحاد عاقل به معقول از دیدگاه ملاصدرا و دیگر متفکران اسلامی [دوره 7، شماره 21، 1383، صفحه 28-68]
  • وحدت حقیقت علم و اتحاد عاقل به معقول از دیدگاه ملاصدرا و دیگر متفکران اسلامی [دوره 7، شماره 21، 1383، صفحه 28-68]

ی

login