ORIGINAL_ARTICLE
درباره مفهوم واج: نگاهی به فارسی
واج یک عنصر پایه است که از تقطیع کلام حاصل می شود. واج به عنوان یک طبقه در نظر گرفته می شود و نه یک عنصر ساده. این واقعیت با تحلیل قیاسی و سطوح بالاتر نشان داده شده است. واج ها دریافته های مختلف دارای نماد های آوایی متفاوتند. نمادهای آوایی واج ها نسبت به هم در وضعیت توزیع تکمیلی هستند و بنابراین ممیز معنا نیستند. از سوی دیگر واج ها می توانند ممیز باشند و در آن صورت در وضعیت توزیع مشابه اند. ممکن است زبان ها دارای فهرست های واجی مشابه باشند لکن توزیع شان تفاوت داشته باشد.
https://ltr.atu.ac.ir/article_6231_26aa395d4d0324c6da7f9ed0d7a57196.pdf
2001-02-19
4
12
10.22054/ltr.2001.6231
واج- تکوژا- تنظیم واجی- تنظیم دستوری- تنظیم تکواژی- سطح نمادی
عطاالله
ملکی
1
.
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
بررسی مهارت خواندن و اهمیت آن در آموزش زبان خارجی
اهمیت مهارت خواندن در بین دیگر مهارت های یادگیری زبان خارجی تا حدی است که بسیاری از صاحب نظران هدف اصلی آموزش زبان خارجی و زبان دوم را کسب این مهارت عنوان کرده اند همین اهمیت وافر و شایان توجه نگارنده را بر آن داشت تا به تحقیقی پیرامون این مهارت بپردازد. در این تحقیق، (هدف خواندن، بلند خوانی یا ایجاد ارتباط بین نماد نوشتاری و صوت اهمیت مهارت خواندن، انواع خواندن، چگونگی فراگیری مهارت خواندن فعالیت های پیش از خواندن، خواندن فعالیت های پس از خواندن به بحث گذارده شده است و در خلال مباحث دیدگاه صاحب نظران و زبان شناسان نیز متناسب با بحث مورد نظر آورده شده است
https://ltr.atu.ac.ir/article_6232_8d44d156fb10dfc6ed8145e254e5b834.pdf
2001-02-19
13
35
10.22054/ltr.2001.6232
مهارت خواندن
زبان خارجی
آموزش
رضا
صحرائی
1
.
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
Translating Literary Types
https://ltr.atu.ac.ir/article_6322_2ac089508844f6331bb01cf057eac7fa.pdf
2001-02-19
1
12
10.22054/ltr.2001.6322
کوروش
صفوی
safavik@atu.ac.ir
1
هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
The Role ofPlay in Children's Cognitive and Language Development
https://ltr.atu.ac.ir/article_6323_97722d46879307c554a4e96b4027460d.pdf
2001-02-19
13
35
10.22054/ltr.2001.6323
مژگان
رشتچی
1
هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی
AUTHOR
ارشیا
کیوانفر
2
هیئت علمی دانشگاه آزاد تهران شمال
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
On the relationship among motivation, orientation, and the English language proficiency
https://ltr.atu.ac.ir/article_6324_38e0db29a5190e4a92ec409175b33922.pdf
2001-02-19
36
53
10.22054/ltr.2001.6324
ا
ستوده نما
1
هیئت علمی دانشگاه الزهرا
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
Language Learning Strategies: A Strategy-Based Approach to L2 Learning.Strategic Competence, and Test Validation
https://ltr.atu.ac.ir/article_6325_82b61ab86d3b70b833bfa30bece4b1e0.pdf
2001-02-19
54
71
10.22054/ltr.2001.6325
ضیا
تاج الدین
1
هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
Metacognitive (Rending) Strategies Across Languages and Techniques
https://ltr.atu.ac.ir/article_6326_a6f9680949e9c262418ad188995a83ad.pdf
2001-02-19
72
98
10.22054/ltr.2001.6326
پرویز
بیرجندی
1
هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی
AUTHOR
شهین
واعظی
2
هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
Problematique de la traduction des metaphores, locutions et expressions toutes faites
https://ltr.atu.ac.ir/article_6327_bb18c176d645079f90c61f1ddc196c5c.pdf
2001-02-19
99
112
10.22054/ltr.2001.6327
فاطمه
تهرانی
1
هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
VERS LA FORMULATION DES CRITERES D'EVALUATION DE LA TRADUCTION PEDAGOGIQUE AL 'UNIVERSITE
https://ltr.atu.ac.ir/article_6328_8940c84536a67ed05054effab9b607a8.pdf
2001-02-19
113
125
10.22054/ltr.2001.6328
ازید
باریکی
1
هیئت علمی دانشگاه نیجریه
AUTHOR