@article { author = {nasri, amir}, title = {Iranian Painting from Sadegh Beik Afshar' s Perspective}, journal = {Literary Text Research}, volume = {9}, number = {27}, pages = {76-91}, year = {2006}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2251-7138}, eissn = {2476-6186}, doi = {10.22054/ltr.2006.6364}, abstract = {Due to Particular conditions of development, Iranian Painting, unlike other Eastern traditions, does not have extensive theoretical literature, the principles and history of this art. The existing literature, in fact, very limited. For this reason, the treatise Ghanounassovar is considered a significant source, as it has been written by an outstanding painter. This paper aims to shed light on the importance and content of this treatise, and also offers the biography of the author in order to clarify the complicated points of the lext.}, keywords = {}, title_fa = {نقاشی ایرانی به روایت صادق بیک افشار}, abstract_fa = {نقاشی ایرانی بر خلاف دیگر سنن شرقی به دلیل شرایط خاص رشد و نمو آن از داشتن رساله های نظری در باب اصول و تاریخ اش چندان بهره ای ندارد. متون موجود در این باب در حد انگشتان یک دست نیز نیستند. از این جهت رساله قانون الصور منبع مهمی به شمار می آید چرا که توسط یک نقاش اهل ادب تالیف شده است.}, keywords_fa = {نقاشی ایرانی,صادق بیک افشار,قانون الصور}, url = {https://ltr.atu.ac.ir/article_6364.html}, eprint = {https://ltr.atu.ac.ir/article_6364_1ecdeebf612673beda292c0013f64696.pdf} }